خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/28 - 14:36
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
سلیمی:

توسعه روابط ایران با آمریکای لاتین بسترساز دستیابی به بازارهای جدید صاداراتی است

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس گفت: توسعه روابط و تعامل ایران با آمریکای لاتین می‌تواند بازارهای جدیدی برای عرصه صاداراتی کشورمان فراهم کند.

 اصغر سلیمی در گفت و گو با خبرنگار   خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با اهمیت سفر آتی سفر رییس جمهور کشورمان به آمریکای لاتین، گفت: امروزه شاهد تغییرات اساسی در نظم نوین جهانی هستیم و بر این اساس کشورها در روابطشان با دنیا درصدد ایجاد تحول هستند.



نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دوران اعمال قدرت استبکاری و یکجانبه گرایی آمریکا علیه کشورها پایان یافته است، اظهار کرد: بنابراین مشاهده می شود در منطقه غرب آسیا کشورهای زیادی درصدد ترمیم و افزایش سطح روابطشان با جمهوری اسلامی هستند.



عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس ادامه داد: این مهم در حالیست که تهران نیز سیاست ارتباط با کشورهای دنیا را در دستور کار خودش قرار داده لذا کشورهای حوزه آمریکای لاتین یکی از مهمترین و بهترین فرصت ها برای همکاری و تعامل مشترک محسوب می شوند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه همکاری ایران و ونزوئلا مصداق بارز و موفق سیاست خارجی یاد شده است، افزود: در واقع دو کشور از لحاظ سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، علمی و غیره برنامه های مشترکی را اجرایی کرده اند و از منافع آن بهره مند شده اند.



عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کشورهای پرجمعیت و بزرگی در آمریکای لاتین وجود دارند که می توانند مقصد تولیدات و کالاهای ایرانی باشند، خاطرنشان کرد: در واقع توسعه روابط و تعامل با آمریکای لاتین  می تواند بازارهای جدیدی برای عرصه صاداراتی کشورمان فراهم کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 360278
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم